torsdag 19 december 2013

Dawn of the dread


Namn: Hilda Westerlind
Derbynamn: Dawn of the dread
Ålder: 28
Sysselsättning: Gymnasielärare i svenska och religion. Ska däremot snart kliva ner från katedern och sätta mig i skolbänken igen för att läsa en kurs i ekologisk odling och hållbar livsförning
Familj: Hunden Nelly 8 år samt en varm och mysig familj

Roller derbyn

Jag har spelat roller derby sen:
Hösten 2012 då vi var några som startade Skell Hell Rollers och jag har åkt sen dess.

Jag började spela roller derby för att:
Jag såg filmen ”whip it” i samma veva som jag bodde i Umeå och upptäckte att det fanns ett roller derbylag i stan. Jag såg några matcher med Umeålaget och blev imponerad och inspirerad men var på väg att flytta hem till Skellefteå. Med lite peppning och starthjälp av Umeå Radical rollers fick jag hjälp att komma igång och tillsammans med andra intresserade tjejer starta upp Skellefteås lag.

Det roligaste med roller derby är:
Gemenskapen. Att få vara en del av ett lag som stöttar och motiverar varandra samt den stöttning och inspiration som finns lagen emellan. Att få ägna sig åt en fullkontaktssport som är tuff på spelplanen och kramgo utanför passar mig perfekt.

Mina kvalitéer i laget:
Min mamma har alltid sagt att jag är en naturlig ledare, därav mitt jobb som lärare och kanske också därför jag trivs rätt bra som lagets tränare. Trots min egen bristfälliga erfarenhet av sporten har jag ledaregenskaper som jag tror kommer till nytta för laget. Baklängesåkandet börjar även sitta rätt bra nu!

Bästa roller derbyrelaterade minnet:
Rauk’n’roll, Rollerderbylägret på Gotland som jag och två lagkamrater besökte i somras. Lärde mig massor, träffade härliga människor och hade sjukt roligt!


Personligt

Tre ord som beskriver min personlighet:
Envis, eldig och omtänksam

Intressen:
Roller derby såklart! Åker längdskidor på vintern eller plumsa runt i de norrländska skogarna med hunden som sällskap. På sommaren lapar jag gärna sol helst på någon hippie- eller reggaefestival någonstans i Sverige. Fjällvandring och friluftsliv året runt. Diskuterar vilt och eldigt, oftast feminism eller djurrätt. Läser en del helst dystopier och ser gärna på skräckfilm. Drömmer om att bo i huset på landet och leva självförsörjande.

Hemlig talang:
Jag är sjukt bra på att veta vad klockan är utan att titta på den.

Kroppsdel jag har mest nytta av:
Händerna kanske. Skriver, skakar hand, kliar mig, lagat mat, klär på mig etc, med dem.

Superkraft jag skulle vilja ha:
Kunna teleportera mig själv från ett ställe till ett annat på nolltid. Stan till skogen på två sekunder och då skulle jag slippa köra så mycket bil.

Detta gör jag när ingen ser:
Försöker lära mig skaka på rumpan i äkta reggaeton style dvs. ”twirking”. Ser fördjävligt ut och jag hoppas att ingen någonsin kommer att behöva se mina försök.

Antingen eller…

Morgonpigg eller kvällspigg
Morgonpigg och kvällstrött som en pensionär

Bok eller film
Om jag måste välja blir det nog bok ändå

Nytt eller begagnat
Begagnat, älskar second hand shopping

Blocka eller jamma
Jamma, oftast

Kött eller vegetariskt
Vegetariskt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar